Visagalis Vanduo

2018-06-05

Interneto platybės mirga nuo antraščių, raginančių gerti daugiau vandens, nurodymų, kiek ir kada jį gerti geriausia ir taip toliau ir absoliučiai panašiai. Nepasiginčysi – vanduo yra mūsų gyvybės šaltinis. 

 Jei be maisto galime išgyventi pakankamai ilgai, dehidratacija – visai kitas reikalas. Aš nesiplėsiu į smulkmenas – kiek, kada ir kaip to vandens reikia gerti. Net neabejoju, kad informacijos esate prisiskaitę daug. Mieliau pasidalinčiau keliais kasdieniškais patarimais (galime vadinti tricks‘ais), kurie man pačiai padėjo vandens nepamiršti ir jo į savo racioną įtraukti gerokai daugiau.

Čia esu kalta ir aš – gerus pusę metų gyvenau su minimaliu vandens kiekiu, o gyva buvau kava ir gaiviaisiais gėrimais. Geriau neklauskite, kaip jaučiausi, kaip atrodė mano oda ir kaip „lengva“ buvo keltis rytais… Nuovargį ir kitas problemas lengva ranka nurašiau stresui, žiemai, ligoms, kartais riebesniam maistui, penktadieninei vyno taurei ir dar velniai žino kam. Juk nenoriu gert, tai ir nereikia, teisingai? Organizmas juk pats „pasako“, ko kada jam reikia. Ir čia negalėjau labiau klysti. Dabar per dieną išgeriu ne mažiau kaip 2 litrus vandens ir vis tiek atrodo mažai. Didelio nusiteikimo šiam žygiui nereikia, galima pradėti nuo paprastų dalykų. 😊

  1. Savo gertuvę susinormuoti ir susižymėti valandomis, kokį kiekį iki tam tikros valandos turite išgerti. Tai yra puikus būdas pradėti stebėti dienos vandens suvartojimą.
  2. Nusistatyti žadintuvo signalą, kuris praneštų, kada laikas atsigaivinti. Suskambus signalui nėra nieko paprasčiau – atsistojate ir įsipilate stiklinę vandens. Užtruksite kelias minutes, o naudą pastebėsite labai greitai.
  3. Daugiau vandens suvartokite su maistu. Visos daržovės ir vaisiai vandens turi daug, todėl į savo racioną įtraukite daugiau šių produktų. Asmeniškai aš, ryte gerti vandens nenoriu. Bet su mielu noru į plaktuvą įsimetu meliono, arbūzo, persiko (ar kokių kitų vaisių), puodelį vandens, viską susiplaku, susipilu į vežiojamą tarą ir stovėdama rytiniuose Vilniaus kamščiuose papusryčiauju. Taip ir gaunu pirmą dozę vandens.
  4. Patogi gertuvė arba šiaudelio efektas. Kai pradėjau gerti vandenį, bandžiau viską. Suvartojamo vandens kiekis kiek padidėjo, bet vis tiek supratau, kad iki normos ir mano tikslo dar labai daug. Ir tada atradau JĄ. Gertuvę su šiaudeliu. 😊 Skamba juokingai, bet iš tiesų su šiaudeliu, net nesusimąstydami, vandens išgeriame daugiau. Galbūt dėl to, kad patogu – nereikia nieko atsukinėti, užsukinėti, viskas sandaru ir atsigaivinti galima vos atlenkus šiaudelį.
  5. Išbandykite įvairias programėles, kuriose galėsite registruokite išgeriamo vandens kiekį. Tokios programėlės taip pat dažnai primena jums, kad metas atsigaivinti.

Reziumė – kiekvienas turite atrasti būdą, kuris jums tinka labiausiai. Vieniems padės žadintuvo signalas, kitiems – gertuvė su šiaudeliu. Svarbu suprasti, kad vartoti pakankamai vandens yra būtina, net jei jums šiuo metu atrodo, kad užtenka tiek, kiek išgeriate. Prisiminkite – organizmas prisimena, kaip juo rūpinatės. 😊

Linkėjimai,

Neringa 🙂