Sportas namuose ar sporto klube?

2017-10-17

Kai socialiniuose tinkluose ir interneto platybėse visi siūlo pigias, trumpas ir efektyvias treniruotes namuose ir rezultatus per 90 dienų, atrodo, kas gali būti geriau, tiesa? Užmeskim dar internetu užsakytą mitybos planą ir – vienas, du, pasiruošęs žengt greitu žingsniu… tikėtina, kad į traumas ir ne į tokius rezultatus, kokius matei promo vaizdeliuose.

Nesupraskit manęs neteisingai: neturiu nieko prieš sportą namuose. Atvirkščiai – manau, kad tai yra puiki alternatyva sporto klubui, kuri reikalauja jūsų išradingumo ir valios. Juk pradėta trijų mėnesių programa turi tęstis ne tris dienas, o prisiversti pakilti iš šiltos lovos ir atplėšti akis nuo septinto „Sostų karų“ sezono – didis darbas.

Kaip bebūtų, jei esi šviežias ir visos tavo išmaniojo telefono programėlės ragina tave nueiti tuos papildomus 5000 žingsnių per dieną, pirmiausia siūlyčiau apsilankyti sporto klube. O štai čia priežastys, kodėl turėtum pradėti būtent nuo čia:

  1. Tavęs laukia profesionali pagalba. Taip, internete taip pat rasi puikių ir vertingų patarimų, tačiau įsivaizduok, kiek laiko praleisi bandydamas atsirinkti ir „suvirškinti“ beprotiškai didelius informacijos kiekius. Garantuoju, kad spėtum ne į vieną ir ne į dvi puikias treniruotes. Dažniausiai konsultacija su treneriu pradedančiajam būna kaip tam tikra kelrodė žvaigždė – greitai atmetami visi mitai, o toliau „sėdam, žiūrim, ko nori, ko reikia, įsivertinam galimybes ir pradedam.“ Taisyklingai atliekami pratimai, profesionaliai ir individualiai parinkti krūviai, sureguliuota mityba – jūsų kelias į rezultatus.
  2. Sporto klube lankytis gali su draugų kompanija. Vieni yra vieniši vilkai, kurie, atėję į sporto klubą, pasisveikina tik su administratore, o svorius kilnoja su ausinėmis, tačiau didžioji dalis į salę atvyksta poromis arba didesnėmis grupelėmis. Vienas labai paprastas dalykas – taip ne tik smagiau, bet ir tikimybė, kad praleisi kelias treniruotes, sumažėja ženkliai. Pasiteisinimų kiekis, kuriais draugai tiki – labai ribotas.
  3. Įranga. Nors visi puikiai žinome, kad treniruotės, atliekamos su savo kūno svoriu ir su minimalia įrangos pagalba yra puikios ir labai naudingos, čia greitai ima veikti žmogiškasis faktorius. Tiesiog ima ir atsibosta. Vienam ar kitam pratimui pritrūksta sunkesnio maišo, kitokios gumos ar staiga supranti, kad be bosu kamuolio neišgyvensi, o kur dėti ir slėpti namuose – nebežinai. Sporto klube rasi įvairiausių treniruoklių, o visą „įrankių“ bagažą paliksi užvėręs salės duris.
  4. Vienas labai paprastas dalykas, apie kurį dažnai niekas nepagalvoja: net jei sporto klube sportuoji vienas, tikėtina, kad pasieksi geresnių rezultatų, nes, kaip bebūtų, dažnai jausies stebimas. Tai jokiais būdais nereiškia, kad kiti lankytojai iš tiesų seks kiekvieną tavo žingsnį, spaudimą ar pritūpimą, tiesiog būnant tarp žmonių, tai yra natūrali tavo reakcija. Vadinasi, kai pasidarys sunku ir norėsi sustoti – išspausi dar kelis pakartojimus, o pertraukos tarp serijų neužsitęs per ilgai. Namuose yra labai lengva sustoti tada, kai pasidaro per sunku, nes esi vienas ir įtikini save, kad „jau tikrai nebegaliu“, o per pertraukas tarp serijų galima ir į televizorių akį užmesti, ir augintinį kalbinti ilgiau, nei reikėtų, ir iki šaldytuvo nupėdinti, nes kas daugiau pasirūpins sveika vakariene, jei ne tu… ????

Iš tiesų, nėra svarbu, kaip pradėsi. Svarbu pradėti. Bet kokia fizinio aktyvumo forma yra sveikintinas dalykas. O procese suprasi, kas, kada ir kodėl tinka būtent tau. Linkiu nesustoti!

Įrašą parengė „Lemon Gym“ sporto programų vadovė Neringa Jermalaitė. Apsilankykite jos asmeniniame tinklaraštyje „Sporto Zona“.