Maisto planavimas – nuo ko pradėti?

2018-01-14

Viena iš sveikos ir subalansuotos mitybos, o ypač lieknėjimo, taisyklių – kruopštus būsimos dienos, o dar geriau – savaitės maitinimosi plano sudarymas. Dėl šios priežasties tarp savo sveikata besirūpinančių žmonių vis labiau populiarėja vadinamasis meal prep – maisto planavimas ir ruošimas iš anksto. Kas tai yra ir ką turėtume žinoti, prieš planuodami savo mitybos racioną?

Meal prep (meal preparation – angl.) – tai maisto apsipirkimas ir suplanavimas, ką kurią savaitės dieną valgysime pusryčiams, pietums ir vakarienei, ką užkandžiausime ir t.t.

Mitybos raciono planavimas ir ruošimas iš anksto suteikia nemažai privalumų: renkamės sveikesnį maistą, išbandome įvairesnių receptų, nenukrypstame nuo mitybos plano, sutaupome laiko ir pinigų.

Renkamės sveikesnį maistą. Populiarus posakis „Kur tavo mintys, ten ir energija“ galioja ir mitybai. Kuo daugiau mąstome apie maisto ruošą, tuo aukštesnę kokybės kartelę jam keliame.

Išbandome daugiau receptų. Neretai planuojant maistą ir vengiant beverčių gaminių, tiesiog pristingame receptų. Todėl meal prep dar ir pagerins Jūsų kulinarinius įgūdžius, mat teks paieškoti naujų maisto gamybos būdų.

Nenukrypstame nuo mitybos plano. Maisto planavimas padeda lengviau atsisakyti pagundos suvalgyti kažką kaloringo arba beverčio, nes rečiau patenkame į tokias situacijas, kai pilvas gurgia, o aplink nėra jokio kokybiško maisto. Todėl stropiai besirūpinantiems savo linijomis, patariama visur su savimi nešiotis visaverčio, pagal Jūsų tikslus subalansuoto maisto – restorano meniu juk nesuplanuosi. Apie mitybos planus lieknėjantiems, norintiems priaugti raumenų arba liesosios masės galite plačiau paskaityti mūsų tinklaraštyje.

Sutaupome laiko ir pinigų. Kasvakarinis blaškymasis po parduotuvę ir stovėjimas eilėse – chaotiško apsipirkinėjimo dalis. Tuo tarpu kai kurie meal preap propaguotojai apsipirkinėja tik kartą per savaitę – dažniausiai vieną iš savaitgalio dienų. Kiti maistą planuoja dukart per savaitę: kartą savaitgalį ir antrąkart savaitės viduryje. Tačiau maisto planavimas – tikrai nelengvas įgūdis, todėl siūlome pradėti nuo mitybos plano bent dviems dienoms į priekį, o vėliau pereiti prie maisto planavimo dukart per savaitę. Finišo tiesioji – savaitgalinis maisto apsipirkimas visai būsimai savaitei ir savaitės maitinimosi grafiko sudarymas.

Sutaupome pinigų. Viskas labai paprasta – kuo geriau apgalvojame, ką gaminsime ir ką užkandžiausime, tuo mažiau nepanaudotų produktų iškeliauja į šiukšlinę, todėl sumažėja išlaidos maistui.

Jei jaučiate, kad pats vienas planuoti maisto nesugebėsite, Jums gali padėti įvairios maisto planavimo ir ruošimo programėlės, tokios kaip „Pepperplate“, „Paprika“, „Cook Smart“ ir t.t.