Kiek kalorijų mums reikia?

2018-01-29

Visi puikiai žinome, kad figūros pokyčiai yra neatsiejami nuo kalorijų skaičiavimo. Nepaisant šio fakto, visais būdais stengiamės to išvengti: tai painu, sudėtinga ir taip vargina. Tačiau gerai į viską įsigilinus, net ir kalorijų skaičiavimą galima perprasti. Šiame įraše aptarsime, kiek kalorijų per parą mums reikia suvartoti ir kaip, didinant ar mažinant jų kiekį, pasiekti savo tikslų.

Norint viską gerai perprasti, visų pirma, reikėtų išsiaiškinti, kiek kalorijų per parą turėtume suvartoti:

Formulė moterims:
655,1 + (1,85 x ūgis centimetrais) + (9,6 x svoris kilogramais) – (4,68 x jūsų amžius metais);

Formulė vyrams:
664,7 + (5 x ūgis centimetrais) + (13,75 x svoris kilogramais) – (6,74 x jūsų amžius metais).

Priklausomai nuo jūsų fizinio aktyvumo, gautą sumą reikia padauginti iš skaičių: 1,2 (jei nesportuojate, mažai judate), 1,38 (jei sportuojate kelis kartus per savaitę, einate pasivaikščioti ar aktyviai judate), 1,55 (jei sportuojate daugiau nei kas antrą dieną) ir 1,73 (jei sportuojate bent 5 kartus per savaitę, jūsų fizinis krūvis nemažas). Šios formulės pagalba gausite gana tikslią jums reikalingą suvartoti kalorijų normą.

Antra, turėtumėte nusimatyti, kokių tikslų siekiate: numesti svorio, išlaikyti esamą ar auginti raumenis.

Norint numesti svorio, kalorijų kiekį reikėtų mažinti palaipsniui, kadangi organizmas, negaudamas įprastinio kiekio maistinių medžiagų, yra linkęs deginti raumenis, o ne riebalus. Ypač atsargiai turėtų elgtis žmonės, turintys viršsvorio. Juk ne kartą teko girdėti istorijų apie žaibiškai numestus kilogramus, kurie, deja, po kurio laiko grįžo su kaupu. Norint sulieknėti, per parą reikėtų suvartoti 200-300 kalorijų mažiau nei iki šiol – tai daug efektyviau nei drastiški lieknėjimo būdai.

Ypatingai džiugu, jei esate patenkintas savo svoriu ir norite jį palaikyti, juk visi puikiai suprantame, kad senstant mūsų medžiagų apykaita lėtėja. Tokiu atveju, kalorijų mažinti jums nereikėtų, tačiau iš savo raciono patartina išbraukti cukrų, miltinius patiekalus ir kitus tukinančius maisto produktus.

Na o norint turėti ryškesnį reljefą, reikia sunaudoti daugiau kalorijų nei įprastai, t.y. turėtumėte suvartoti 35-45 procentais daugiau kalorijų nei iki šiol.