Kaip neprarasti motyvacijos?

2017-10-17

Jei skaitote šį įrašą, greičiausia, sportuoti jau pradėjote – su tuo ir sveikiname. Žinome, kaip nelengva sugriauti įsisenėjusią rutiną ir pradėti kažką naujo, ypač, jei naujasis įprotis reikalauja daug jėgų ir kantrybės.

Vis tik – įkalbėti save sportuoti yra tik pirmas žingsnis jūsų kelyje į dailią išvaizdą, gerą savijautą ir pakylėtą nuotaiką. Kitas žingsnis – išsiugdyti įprotį sąžiningai dirbti ir siekti užsibrėžtų tikslų. Todėl žemiau pateikiame keletą patarimų, kaip palaikyti motyvaciją, puoselėjant aktyvų gyvenimo būdą.

• Niekas labiau neįkvepia stengtis, nei pasiektas norimas rezultatas. Todėl sportuojant svarbiausia nepamiršti, kokie yra jūsų tikslai: ar tai noras numesti svorio, sustangrinti kūną, išryškinti raumenis, užsiauginti liesąją masę ir priaugti svorio, ar ugdyti charakterį, didinti jėgą, ištvermę ir t.t.

• Tikslui pasiekti nusibrėžkite konkretų laiko limitą. Geriausia, žinoma, tam skirti daugiau laiko, kadangi pervargimas ir atsiradusi įtampa dėl per menkų rezultatų gali paskatinti norą mesti sportuoti. Savo kūną stiprinti reikėtų mažais žingsneliais.

• Jūsų tikslas neturėtų būti numestų kilogramų skaičius, kadangi šiuo atveju svoris – vienas netinkamiausių matų. Pradėjus sportuoti ir tinkamai maitintis, svoris greitai krenta apkūniems žmonėms, o liekniems – svoris gali apskritai nenukristi, kadangi pasunkėja raumenų masė. Tačiau ima mažėti kūno apimtys, todėl būtent jos yra geriausias rodiklis. Žinoma, sportuojant nederėtų pamiršti sveikai ir saikingai maitintis.

• Rekomenduotina pradėti vesti savo pasiekimų dienoraštį, kuriame žymėsite, kaip jums sekasi sportuoti ir taisyklingai maitintis, kaip didinate krūvį bei kaip mažėja jūsų apimtys. Kai tik kils noras nuleisti rankas, žvilgtelkite į šį dienoraštį, kuriame bus pažymėtos visos jūsų mažytės pergalės, ir motyvacija kaipmat pakils.

• Motyvuoti gali ir savo pokyčių stebėjimas nuotraukose. Nepamirškite pasidaryti nuotraukos „Prieš pokyčius“ ir vėliau fiksuokite dailėjančias savo kūno linijas. Fotografuokitės panašiu paros metu, su tais pačiais prigludusiais drabužiais, kurie išryškina kūno linijas.

• Jei vis tik sunku prisiversti sportuoti, nepamirškite, kad žmogus prie naujų įpročių pripranta per maždaug 21 dieną. Jei „iškentėsite“ ši laikotarpį, tikėtina, kad organizmas vėliau pats prašysis krūvio.