Ką valgyti po treniruotės?

2017-12-11

Kadangi jau esame trumpai apžvelgę, ką reikėtų valgyti prieš treniruotę, svarbu yra aptarti ir tai, ką vertėtų įsimesti į skrandį po jos. Procesai, kurie organizme vyksta po treniruotės, yra tiek pat svarbūs, kiek ir tie, kurie vyksta jos metu.

Po intensyvios sesijos sporto klube, ją palieki pavargęs, o visos tavo glikogeno atsargos jau būna išnaudotos. Kūne įjungiamas režimas „susitaisyti“ ir tos atsargos turi būti atstatytos, kad procesas vyktų sėkmingai, o tu galėtum džiaugtis savo rezultatais ir nesiskųsti raumenų skausmu ar nuovargiu. Specialistai rekomenduoja pavalgyti per 45 minutes po treniruotės.

Vienas iš svarbiausių dalykų, kuriuos turi prisiminti – po treniruotės būtinai turi valgyti maistą, kuriame būtų gausu angliavandenių ir baltymų. Angliavandeniai šiuo atveju padės atsistatymui. Įsivaizduok, kad tavo kūnas yra automobilis, kuris sudegina savo kurą treniruotės metu – vėliau „baką“ papildyti privalome, antraip automobilis greitai sustos ir tiesiog nebevažiuos. Na, o baltymai… įsivaizduok, kad tai yra savotiška statomoji medžiaga, kuri pagreitina ir palengvina raumens augimo procesą.

Nors labai riebaus maisto po treniruotės vengti reikėtų – jų visiškai apriboti nebūtina. Čia vadovaukimės principu „kas per daug – tas nesveika“. Truputis riebalų blogos įtakos atsistatymo procesui tikrai nepadarys.

Keli konkretūs pavyzdžiai, ką galima valgyti po treniruotės: vištos krūtinėlė su ryžiais ir žaliomis lapinėmis daržovėmisvaisiai, kinva, lašiša, proteino batonėlis, tunas, graikiškas jogurtas, kiaušiniai.

Visi šie dalykai – ne aukštoji matematika. Užtenka laikytis principo angliavandeniai-baltymai-truputis riebalų ir you good to go!

Įrašą parengė „Lemon Gym“ sporto programų vadovė Neringa Jermalaitė. Apsilankykite jos asmeniniame tinklaraštyje „Sporto Zona“.