Ką daryti, kad sportas taptų įpročiu?

2017-10-24

Kaip žinia, naujas įprotis išugdomas per 21 dieną, tačiau net jei sportuojate jau mėnesį ar daugiau, gali nutikti taip, kad viena dieną tiesiog nuleisite rankas. Priežastys gali būti įvairios: „perdegimas“, laiko stoka, tačiau dažniausiai – motyvacijos trūkumas.

Ankstesniame straipsnyje minėjome, jog geriausias motyvatorius – tai akyse dailėjantys kūno linkiai ir padidėjęs pasitikėjimas savimi. Ir vis tik, yra dar keletas gudrybių, kurios padės „prisijaukinti“ sportą lengviau.

  • Visų pirma, pasirinkite arčiausiai namų ar darbovietės esantį sporto klubą. Pradžioje gali atrodyti, kad tam, jog pasiektumėte savo sportinį tikslą, nuvyksite ir į pasaulio kraštą, tačiau vėliau atstumas iki sporto klubo gali tapti dingstimi jo iš vis neaplankyti.
  • Dar geriau, jei kelionės į sporto klubą metu nepravažiuotumėte pro savo namus, antraip gali kilti noras į juos užsukti ir… taip ir nepakilti nuo sofos:)
  • Norint, kad sportas taptų įpročiu, reikėtų susikurti smulkiai sustyguotą dienotvarkę. Sudėliokite ją taip, kad į sporto salę įžengtumėte kupini jėgų, nepervargę. Geriausia sportui skirti laiko ryte ar pirmojoje dienos pusėje.
  • Jei dirbate tradicinį darbą, kuris baigiasi 17-18 val., geriausia būtų sportinį krepšį susikrauti iš vakaro, kadangi rytinis „chaosas“ gali tapti dingstimi taip ir nepasiimti sportinės aprangos. Krepšyje turėtų būti ne tik drabužiai, vanduo ir kitos smulkmenos, tačiau patartina įsidėti ir maisto. Būtų idealu, jei rastumėte laiko suvalgyti nedidelį užkandį prieš sportą, kad nepritrūktų jėgų atlikti viską, ką suplanavote, na o po sporto taip pat rekomenduojama lengvai užkąsti, kadangi aktyvi treniruotė pareikalaus nemažai jūsų energijos.
  • Sportą paversti rutina padeda ir geras muzikinis takelis. Į mobilų telefoną įsirašykite specialų, sportui skirtą grojaraštį. Įrodyta, kad tinkama muzika sportinius rezultatus pagerina apie 12 proc. Ką tai reiškia tinkama muzika? Svarbiausia – jos tempas. Ji turėtų skatinti norą judėti, raumenys turėtų tiesiog prašytis papildomo darbo. Vidutinio ir aukšto intensyvumo treniruotėms tinkamiausias muzikos ritmas – 120-130 smūgių per minutę, o darbui su treniruokliais labiausiai tinka rokas.