Atsisakyti saldėsių – misija neįmanoma?

2018-03-05

Kam ši situacija nėra pažįstama? Vakare išsiverdi arbatos, jau ruošiesi jaukiai įsitaisyti lovoje, pabaigti skaityti tą puikų detektyvą, tik staiga akis užkliūna už šokolado plytelės.

Pagalvoji, kad tik gabalėlį, o po to, žiūrėk, tas gabalėlis virsta penkiais. Kol valgai – malonu, o po to pradedi skaičiuoti pritūpimus, kuriuos reikės padaryti, norint sudeginti visas papildomas kalorijas…

Nesupraskite manęs neteisingai – aš už saikingą vartojimą. Gero šokolado, mėgstamiausių sausainių ar Napoleono paragauti tam tinkama proga – normalu, sveika ir net rekomenduotina. Tačiau susilaikyti ir organizmą pripratinti prie mažesnio saldumynų kiekio – ne tik rekomenduotina, bet ir būtina, jeigu norite jaustis sveiki, energingi, o sąžinė tylėtų. Štai keli būdai tai padaryti:

  1. Visiškai atsisakykite bet kokių saldumynų. Prisiminkite, kad tai – vienas radikalesnių būdų, tačiau kai kuriems žmonėms (kaip ir kai kuriems rūkaliams toks žalingo įpročio metimas) tai veikia. Sunkiausios būna pirmosios 72 valandos – vėliau skonio receptoriai pasitenkina ir gerokai mažesniu saldumynų kiekiu. Prisiminkime, kad valgome dėl skonio, o ne dėl kiekio. Pajausti šokolado saldumą užtenka ir vieno visai nedidelio gabalėlio.
  2. Valgykite reguliariai ir kokybišką, subalansuotą maistą. Visiškai nesvarbu, kokį režimą pasirinksite – valgysite tris, keturis ar penkis kartus per dieną, svarbu turėti aiškų režimą, žinoti, ką ir kada valgysite, o pertraukose tarp valgymų pamiršti užkandžiavimus. Tikėtina, kad gerai susidėlioję valgiaraštį, apie saldumynus net neturėsite laiko pagalvoti ir visą laiką jausitės sotūs.
  3. Lažybos. Skamba juokingai, bet iš tiesų, tai vienas smagiausių būdų kažką pakeisti. Susilažinkite su draugu/šeimos nariu/antra puse, kad, tarkime, dvi savaites nevalgysite saldumynų ir sugalvokite prizą, kuris jums būtų itin patrauklus. Azartas tokiuose dalykuose atlieka savo rolę – jums bus svarbu, kad ne tik jūs tikėtumėte savimi ir savo valia, bet ir kiti.
  4. Supraskite, kuriuo metu labiausiai norite saldumynų. Dauguma žmonių saldumynų nori labai specifiniu metu (ryte prie kavos, papietavus, žiūrint serialus ir t.t.), todėl stebėkite save, supraskite, kada saldumynų norisi labiausiai ir tiesiog pabandykite truputį pakeisti savo įpročius.

Svarbiausia prisiminti, kad sau turite būti kantrūs. Viskas neįvyksta iškart. Duokite sau laiko, dirbkite su savimi ir saldžios akimirkos taps retesnės ir, garantuoju, gerokai malonesnės.

Įrašą parengė „Lemon Gym“ sporto programų vadovė Neringa Jermalaitė. Apsilankykite jos asmeniniame tinklaraštyje „Sporto Zona“.