2017-ųjų metų sporto tendencijos, ką ypač pamėgo moterys?

2018-01-04

Sparčiai besivystančios technologijos keičia daugelio sportuojančiųjų įpročius. Išmaniosios apyrankės, leidžiančios fiksuoti žingsnius, įvairios programėlės, siūlančios video pamokas, treniruočių bei mitybos programas, žymiai palengvino tiek salės naujokų, tiek ir pažengusių sportininkų rutiną. Prieš keletą metų atsiradusios virtualios treniruotės – dar vienas žingsnis į priekį.

Virtualios fitneso platformos kūrėjų „Wexer“ atliktas tyrimas atskleidė, kad per pastaruosius metus net kelis kartus išaugo virtualių treniruočių paklausa. Jas ypač pamėgo įtemptus darbo grafikus turintys žmonės, kurie nori būti nepriklausomi nuo treniruočių grafiko.

Beveik pusė apklaustųjų tvirtino virtualias treniruotes pasirinkę kaip papildomą sportinės veiklos rūšį, o trečdaliui šie užsiėmimai tapo įvadu į bendras grupines treniruotes.

Atspirties taškas kiekvienam

Vienintelio Lietuvoje virtualias treniruotes siūlančio sporto klubo „Lemon Gym“ duomenimis, didesnė dauguma virtualių treniruočių vartotojų – moterys, patenkančios į amžiaus grupę nuo 20 iki 30 metų.

„Moterys dažniau nei vyrai vaikšto į įprastas grupines treniruotes. Be to, jauni žmonės, kurie yra linkę į technologijas, dažniausiai būna tie inovatoriai, kurie pirmieji pradeda jomis naudotis“, – bendras tendencijas komentuoja „Lemon Gym“ sporto klubų tinklo vadovė Greta Radzevičienė.

Kokie yra virtualių treniruočių privalumai ir kodėl jas verta išmėginti? Pasak G. Radzevičienės, virtualios treniruotės yra puiki alternatyva tradicinėms grupinėms treniruotėms.

„Skirtumas yra tik tas, kad šiose treniruotėse nėra gyvai vedančio trenerio. Patys klubo lankytojai gali pasirinkti jiems tinkamiausią treniruotę arba jau sudėliotą virtualių treniruočių grafiką“, – pasakoja „Lemon Gym“ tinklo vadovė.

Virtualių treniruočių platforma šiandien gali pasiūlyti per 600 skirtingų treniruočių tipų – nuo lėtesnių, tokių kaip joga ar pilates, iki labai intensyvių, tokių kaip „HIIT“ (angl. High Intensity Interval Training) ar zumbos. Daugiausiai populiarumo šiuo metu sulaukia trumpos (30 – 45 min) aukšto intensyvumo treniruotės.

„Svarbiausia, kad kiekvienas gali išmėginti ir atrasti sau tinkamiausią užsiėmimą ir treniruotis sau patogiu metu. Taip pat žmonės gali treniruotis jiems priimtiniausiu tempu, – akcentuoja G. Radzevičienė. Kartu ji atkreipia dėmesį, jog dalis žmonių, kurie nedrįsta pradėti nuo grupinių užsiėmimų, išmėgina virtualias treniruotes ir tuomet lengviau įsilieja į įprastas treniruotes.

Dar daugiau galimybių

Dar viena naujovė, kurią treniruočių salėje jau gali pasiūlyti sporto klubai – „Funxtion“ ekranas, prilygstanti virtualiam treneriui.

„Konsolė yra statoma funkcinėje zonoje. Prie jos priėjęs klubo lankytojas gali individualiai pasirinkti funkcines, intervalines treniruotes ir atlikti pratimus su čia pat esančia, jiems reikalinga įranga. Be to, ekranas suteikia galimybę sekti savo rezultatus, parodyti juos kitiems ir mesti sporto iššūkius draugams“, – apie dar vieną inovatyvų būdą treniruotis pasakoja G. Radzevičienė.

Kartu ir išmaniųjų telefonų vartotojai, kurių šiandien yra ko ne didžioji dauguma, savo sportinę rutiną tiek salėje, tiek ir namuose gali paįvairinti, pagerinti, naudodamiesi daugiafunkcinėmis programėlėmis. Kaip vienas rimčiausių savo kategorijoje, G. Radzevičienė išskiria mitybos konsultantus „MyFitnessPal“ ir treniruočių ekspertus – „BodySpace“, „NTC“.

Kartu tinklo vadovė atskleidžia, jog sporto klubas „Lemon Gym“ ateinančių metų pradžioje pristatys ir savo programėlę, kuri kompleksiškai apjungs daugelio populiarių programėlių funkcijas.

„Programėlė bus skirta klubo nariams ir suteiks galimybę rinktis iš profesionalių trenerių sudarytų sporto programų. Jos dėka taip pat bus galima sekti savo mitybą, fiksuoti pasiekimus, o kartu ir aktyviai komunikuoti su visa sportuojančia klubo bendruomene. Tikimės, kad šios inovacijos suteiks dar daugiau galimybių mūsų klubo nariams“, – pokalbį apibendrina G. Radzevičienė.