10 faktų apie sporto naudą – kai kas tikrai nustebins!

2017-11-13

Visi puikiai žino, kad sportas yra sveika mūsų organizmui. Tačiau ar kada gilinotės, kas su mumis vyksta reguliariai sportuojant? Mokslininkai daug metų tiria teigiamą sporto įtaką ir atranda vis įdomesnių faktų.

  1. Sportas padeda atsikratyti kilogramų. Aktyviai judant, riebalai virsta liesąja kūno mase, greitėja medžiagų apykaita. Dažnai būtent stimulas sulieknėti ir gena mus į sporto salę. Tačiau sportas yra bejėgis, jei neplanuojate keisti savo mitybos.
  2. Sportas augina raumenų masę. Įrodyta, kad nesportuojantys žmonės nuo maždaug 30-ies kasmet praranda po mažiausiai 1 proc. raumenų. Stiprindami savo raumenis, taip pat didiname savo aerobinę ištvermę bei liesųjų raumenų masę.
  3. Sportas gerina nuotaiką. Mokslininkų įrodyta, kad sportuojantys žmonės rečiau serga depresija. Taip yra todėl, kad jau po 20-ies minučių aktyvaus judėjimo, organizmas pradeda gaminti endorfinus – vadinamuosius laimės hormonus.
  4. Sportas mažina nerimo lygį organizme. Pakilęs endorfinų kiekis verčia mus jaustis saugiau, daro mus ramesnius. Be to, geros treniruotės metu dažniausiai galvojame apie tai, kaip taisyklingai atlikti pratimus, o ne apie rūpesčius, todėl emociškai pailsime.
  5. Sportas gerina miegą. Per dieną patirtas fizinis krūvis padeda geriau funkcionuoti mūsų vidiniam laikrodžiui. Maža to, ir fizinis nuovargis prisideda prie kietesnio miego. Kokybiškas miegas stiprina imunitetą, mažina širdies ligų, diabeto ir kitų susirgimų riziką.
  6. Sportas stiprina imunitetą. Stiprinti imunitetą padeda ne tik miegas, tačiau ir aktyvus gyvenimo būdas. Ilgai manyta, kas imunitetas silpsta su amžiumi, tačiau šią teoriją kardinaliai sugriauna sportuojantys asmenys.
  7. Nors tingintys sportuoti dažnai išsisukinėja neturintys energijos, sportas ne tik nesumažina, tačiau dar ir padidina energijos kiekį. Sportuojant kūnas dirba daug efektyviau: organizmas geriau aprūpinamas deguonimi, pagerėja nuotaika, sumažėja nerimas, rečiau atsiranda skausmai. 
  8. Sportas gerina seksualinį gyvenimą. Sportuojant gaminasi dar vienas svarbus hormonas – androgenas, padedantis palaikyti seksualinę funkciją. Seksualumo pridės ir pasikeitusios kūno linijos bei išaugęs pasitikėjimas savimi.
  9. Sportas didina intelektą. Sportuojant suintensyvėja deguonies išnešiojimas po visą kūną. Daugiau jo gauna ir mūsų smegenys, todėl pagerėja smegenų dalies, atsakingos už planavimą ir samprotavimą, veikimas. Protinė veikla didina intelektą ir padeda geriau atlikti kasdienes užduotis.
  10. Sportas gerina atmintį. Moksliniais tyrimais įrodyta, kad bet kokia aktyvi veikla, net paprasčiausi pasivaikčiojimai, padeda atminties centrui išlikti gyvybingam. Atmintis taip pat gerėja dėl sporto dėka sumažėjusio kortizolio – streso hormono – kiekio organizme.